יום חמישי, 14 ביוני 2012

אצת הפלא – כלורלה

כלורלה היא סופר-אצה - גם בשל ערכיה התזונתיים וגם בשל תכונותיה הייחודיות המועילות לגוף האדם. היא מרחיקה מהרקמות מתכות כבדות, מחזקת את המערכת החיסונית, מפחיתה כאבים, וזה רק חלק קטן מרשימת יכולותיה הנדירות
 כלורלה היא אצת מים חד-תאית שגדלה במהירות רבה ונחשבת למזון-על בשל הערכים התזונתיים הגבוהים שלה. היא מלאה בכלורופיל, יש בה את כל הוויטמינים מקבוצה B, ויטמין C, ויטמין E, בטא קרוטן, חומצות אמינו, מגנזיום, ברזל ומינרלים נוספים, פחמימות ורמת חלבון גבוהה ב-50% יותר מאשר בבשר, לכן היא מעולה לצמחונים. בנוסף היא מכילה פיטוכימקלים (תרכובות צמחיות) מזינות ייחודיות.
חוץ מסגולות תזונתיות יוצאות דופן אלה, יש לכלורלה עוד תכונה חשובה במיוחד: היא נקשרת לרעלנים ומפנה אותם מהגוף.

 הכלורלה יודעת לבצע תהליך של קלאציה, כלומר יצירת תרכובת מתכתית, שמאפשרת לה לפנות מהגוף מתכות כבדות, כך לפי מחקר שבוצע על בני אדם. מחקר אחר הראה שהכלורלה יעילה כתרופת נגד במקרה של הרעלה במתכות כבדות.
לממצאים הללו יש משמעות גדולה, מפני שקשה מאוד לסלק מתכות כבדות מהרקמות ומצד שני, למתכות הכבדות לא קשה לחדור אל הגוף שלנו. אנחנו נחשפים למתכות כבדות באמצעות סתימות שיניים מאמלגם, זיהום תעשייתי, חיסונים וקרינה. מתכות כבדות מגיעות אלינו גם מזיהום סביבתי ומאכילת דגי ים. מחקר מיפן גילה לדוגמה, שכל התאים הסרטניים מכילים כספית. מחקרים אחרים שהזכרתי ברשומות קודמות מצאו שקיים קשר בין הרעלה במתכות כבדות לבין מחלות ניוון מנטליות כמו אלצהיימר ושטיון (דמנציה).

כלורלה עשירה בכלורפיל. אפשר לצרוך אותה בשייקים עם ירוקים נוספים או עם פירות (צילום: Belinda, miscdebris, flickr)


יש לכלורלה יתרונות נוספים: היא מנקה את הדם ומשפרת את הטמעת החמצן בו, היא מאזנת חומציות, מה שחשוב מאוד למניעת מחלות רבות ולכן היא גם מקלה על דלקתיות. כחלק מכך הכלורלה גם מסייעת בהפחתת כאבים, הפחתת יתר לחץ דם ובחיזוק המערכת החיסונית. במחקר שבוצע על חולי פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) נמצא שצריכת כלורלה הורידה משמעותית את הכאבים והחולשה שמהם סבלו. במחקר אחר שבוצע על בעלי יתר לחץ דם נמצא שנטילת כלורלה פוטרת אותם מנטילת תרופות.

נתונים נוספים על כלורלה: היא מביאה לאיזון הורמונלי, יעילה בטיפול באולקוס, מאזנת את מערכת העיכול, מעלה את רמת כדוריות הדם הלבנות, מפחיתה או מעלימה ריח גוף, מאזנת יתר כולסטרול, יתר לחץ דם ואת הסוכר בדם, מפחיתה את שכיחותם של התקפי אסטמה ואלרגיה, מועילה במצבי תשישות, מסייעת בחיזוק התגובה החיסונית, מגנה על המוח ועל מערכת העצבים מעודדת גדילה והתחדשות של רקמות.

 כדי ליהנות מיתרונותיה הרבים של הכלורלה צריך לצרוך אותה כתוסף שעבר עיבוד. בעיבוד נשבר קרום התא של האצה ורק כך מי שנוטל אותה יכול לספוג את החומרים המועילים שבה. כלורלה משווקת כגלולות או כאבקה שניתן להוסיף למשל לשייקים.
גם הכוסברה עוזרת להרחיק כספית מהגוף והיא משתלבת יפה עם הכלורלה לקומבינציית ניקוי רעלים.

 חשוב לדעת, שבשל מטען הרעלנים שהאדם הממוצע נושא בגופו, לאחר נטילת כלורלה רבים חשים תופעות לוואי. מדובר למעשה בתופעות של ניקוי רעלים. הרחקת הרעלנים מהגוף עלולה לגרום גזים, בחילה, התכווצויות בבטן, שלשול ועוד. לכן יש להתחיל בנטילה זהירה והדרגתית של הכלורלה. התסמינים עוברים כעבור ימים מספר. מכיוון שבכלורלה כמות גבוהה של ויטמין K, היא עלולה להתנגש עם תרופות לדילול דם. חשוב לדעת גם שהיא מכילה יוד.









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה